Selasa, 6 Ogos 2013

GAMBAR SYILING YASIN YANG BELUM SAYA ADA

Link Lain http://www.sre.com.my


Baru              Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48

MASIH BANYAK SYILING YASIN YANG BELUM SAYA PEROLEHI 

Gambar-gambar di bawah saya ambil sendiri atau dari website jualan dan carian google.

Terima kasih kerana sudi tengok blog saya ini.Tujuan saya hanya untuk berkongsi hobi syiling yassin serta mengumpul gambar-gambar syiling yang belum saya perolehi. Jika tidak keberatan kepada sesiapa yang mempunyai syiling selain dari gambar yang sedia ada sila email kepada saya untuk memasukkan gambar syiling berkenaan.(azrezul@yahoo.com) Terima kasih sekali lagi.

(Maaf saya tidak akan membeli yassin anda walaupun saya tidak memilikinya, terima kasih.)























Syiling Yassin 7 WALI 3 MASJID (gambar dari mudah.my)



Syiling Yassin 2 (gambar dari mudah.my)



Syiling Yassin 4 (gambar dari mudah.my)



Syiling Yassin 7 BULAN BINTANG (gambar dari mudah.my)


Syiling Yassin 7  Empat Bintang (gambar dari mudah.my)

Syiling ALLAH MUHAMMAD EMPAT SAHABAT HELANG Tembaga belum dimiliki.
(gambar dari mudah.my)





Baru              Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48
Syiling YASSIN 7 JENIS HELANG Tembaga belum dimiliki.(gambar dari mudah.my)




Syiling YASSIN 7 KAABAH Tembaga belum dimiliki.(gambar dari mudah.my) Nak sama dengan no.15




Syiling Yassin Ali Tembaga belum dimiliki.(gambar dari mudah.my)





Syiling Yassin 9 Tembaga belum dimiliki.




Syiling Yassin 9 Tembaga belum dimiliki.






Syiling Yassin Satu Tembaga belum dimiliki.



Syiling Ayat Kursi belum dimiliki.






Syiling Khidir belum dimiliki.











Syiling Yasin 4 bismillah kandaq 1 tongkat tembaga pandang timur belum dimiliki

13-03-2014 YASSIN 4 KECIL




28-12-2013

Syiling Yasin belum dimiliki.


Syiling Yasin belum dimiliki.




Syiling Yasin belum dimiliki.



Syiling Yasin belum dimiliki.



Syiling Yasin belum dimiliki.






Syiling Yasin belum dimiliki.




Syiling Yasin belum dimiliki.






Syiling Yasin belum dimiliki.


Baru              Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48

24 -11 -2013


Syiling Yasin belum dimiliki.
Syiling kerajaan Majapahit



Syiling Yasin belum dimiliki.
Yassin 8 


21-11-2013



Syiling Yasin belum dimiliki.

Yassin 9 



11-11-2013


Syiling Yasin belum dimiliki.
Duit semar jantan atau duit jawa.



Syiling Yasin belum dimiliki.
Duit Yassin Satu Rama rama Kapal Layar tembaga





(09/10/2013) Maaf tunggang terbalik
Syiling Yasin belum dimiliki.




Syiling Yasin belum dimiliki. 
Satu-satu nya yang betul nampak seperti original yassin. Gambar dapat dari ebay. 


Syiling Yasin belum dimiliki.



Syiling Yasin belum dimiliki.



Syiling Yasin belum dimiliki Tembaga Perak sudah ada.





Syiling Yasin belum dimiliki.

Syiling Yasin belum dimiliki.
(Jenis Kasar Buatannya)

Syiling Yasin belum dimiliki.
(Bunga Padi Yassin 7)





Syiling Yasin belum dimiliki.
       Yassin 7




Syiling Yasin belum dimiliki.





Syiling Yasin belum dimiliki.





Syiling Yasin belum dimiliki.






Syiling Yasin belum dimiliki.




Orang tua

Syiling Yasin belum dimiliki.

Syiling Yasin belum dimiliki.
38.Syiling Yasin belum dimiliki..










Syiling Yasin belum dimiliki.







Syiling Yasin belum dimiliki.
Cetakan terbalik perkataan yassin.


Syiling Yasin belum dimiliki.






Syiling Yasin belum dimiliki.
Cetakan pendua.Sila perhatikan ejaan yassin yang terbalik.Tak tahulah sama ada gambar ini telah di flip.



Syiling Yasin belum dimiliki.
Jenis berkilau tapi bukan emas.




Baru              Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48
Syiling Yasin belum dimiliki.(web site jualan indonesia)


(06/08/2013)
Syiling Yasin belum dimiliki.
Jenis besi putih wali 7.


Syiling Yasin belum dimiliki.

Syiling Yasin belum dimiliki.
Yasin 8 






Syiling Yasin belum dimiliki.




Syiling Yasin belum dimiliki.
Syiling Yasin belum dimiliki.

Syiling Yasin belum dimiliki.





Syiling Yasin belum dimiliki.
Yasin zulfakar atau pedang Saidina Ali.@4 sahabat.



Syiling Yasin belum dimiliki.
     Yasin 7 tembaga.

Syiling Yasin belum dimiliki.




Syiling Yasin belum dimiliki.



Syiling Yasin belum dimiliki.

Syiling Yasin belum dimiliki.






Baru NO49-NO94                   Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48
  

Syiling Yasin belum dimiliki.







Syiling Yasin belum dimiliki





Siling Yasin belum dimiliki.
 Siling Ali






Siling Yasin belum dimiliki.
 Yasin 5








Siling Yasin belum dimiliki.
Allah Muhammad



Siling Yasin belum dimiliki.
 Yasin Nabi Khidir @Yasin 7





Siling Yasin belum dimiliki.




Siling Yasin belum dimiliki.







Siling Yasin belum dimiliki.











Siling Yasin belum dimiliki.
 Yasin 7






Siling Yasin belum dimiliki.
Yasin 9



Siling Yasin belum dimiliki.
 Yasin Nabi Khidir @7





Baru              Belum Ada                   Yassin No1-No10                          Yassin No11-No48
Yang lain terbaru click home .


Terima kasih.

Yang lain terbaru click home .

68 ulasan:

Unknown berkata...

Saya mempunyai beberapa jenis yang tuan belum ada antaranya yasin nabi idris dan nabi ayub, yasin pedang zulfikar dan yasin sembilan, tk.

AZREZUL berkata...

Terima kasih.Boleh tak email gambar dan harga kepada saya.Jika saya mampu saya beli. Terima kasih sekali lagi. azrezul@yahoo.com

Unknown berkata...

saya mempunyai satu syiling yassin bewarne perak..bergambar org memegang dua tongkat ..dan dibelakangnyer bertulis yassin sebanyak 7 kali..org yg memegang tongkat itu badannyer berotot dan berkepala botak.

AZREZUL berkata...

Terima kasih. Saya juga mungkin ada syiling berkenaan ini short cut nya http://4.bp.blogspot.com/-SVLV5_bD3Dk/UC7ZO_7p0mI/AAAAAAAAAH0/-dEaVCq6fA8/s1600/IMG_7668.JPG dan juga http://2.bp.blogspot.com/-wk69s07npc8/UC7ZUNN36PI/AAAAAAAAAH8/tyGAFTfPb7k/s1600/IMG_7669.JPG tak tahu sama ada sama atau tidak.

Chaddow berkata...

Saya ada syilllng pada gambar no 49 klu xsilap,klu tuan berminat boleh pm @ wassap saya 012-6414493

Chaddow berkata...

Saya ada syilllng pada gambar no 49 klu xsilap,klu tuan berminat boleh pm @ wassap saya 012-6414493

Chaddow berkata...

Saya ada syilllng pada gambar no 49 klu xsilap,klu tuan berminat boleh pm @ wassap saya 012-6414493

Chaddow berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
AZREZUL berkata...

Terima kasih. Sila email gambar dan sebutkan harga anda kepada azrezul@yahoo.com. Kalau harga berpatutan saya akan beli. Terima kasih.

Ezman berkata...

Salam..sy ade duit syiling yaasin pedang dzulfakar..depan org pgg dua tombak..blakang nama saidina umar,ali,usman,abu bakar..tgh2 gmbr pedang dan atas pedang tulis dzulfakar..semua jawi..

Ezman berkata...

Kalau berminat boleh contact sy kat no 0133517736..sy tk slalu layari intrnet..anything sms boleh..nnti sy call

Ezman berkata...

Salam..sy ade duit syiling yaasin pedang dzulfakar..depan org pgg dua tombak..blakang nama saidina umar,ali,usman,abu bakar..tgh2 gmbr pedang dan atas pedang tulis dzulfakar..semua jawi..

Unknown berkata...

salam,,saya ad syiling yasin wali 7,,syiling lama arab,,syiling yasin 1 rama-rama untk dmaharkan,,,brminat hbungi saya 0199711631,,brang 100%ori...hrga yg brpatutan

AZREZUL berkata...

Saya berminat syiling yassin 1 rama-rama. Jika tidak keberatan sila email gambar dan harga sekali azrezul@yahoo.com.Terima kasih.

Unknown berkata...

saya ada duit syiling orang pakai tongkat klau berminat sila whatsap no ini 017 9160457 thank you

AZREZUL berkata...

Ok

Unknown berkata...

saya ada syiling yasin no42. kalau berminat boleh emel saya di daing1310@gmail.com tq :)

AZREZUL berkata...

terima kasih.Saya takut sama dengan yang saya punya

http://duitlamabaru.blogspot.com/2012/08/koleksi-syiling-yassin.html

no 3.

Terima kasih.

Nina Mariana berkata...

salam , saya mempunyai syiling berkilau , tapi bukan mas itu , saya hendak menjual nya , call saya di 0129689824 atau wechat saya di laila_awan98 , terima kasih .

AZREZUL berkata...

Sama-sama.

Unknown berkata...

rasa nya. dlm gmbar rajah syiling yasin y msih blom d milikki lagi. masih x kelihatan gmbar yasin 9 gold y ad pd sy.. bergambar seorang y berjubah n berserban. sambil sblah tnganya doa.mankala sblah lagi mmgang tongkat.serta d kelilingi tulisan jawi SERIBU TAHUN UMUR NABI NUH ALAIHIWASALAM. bahagian blkang pula di pnohi. dgan sebuah gambar kapal layar.

Unknown berkata...

saya ada satu syiling tapi saya check kat intenet xde pon gambar syiling saya ni...xtaw la klu saya terlepas pandang

Unknown berkata...

saya ada satu syiling tapi saya check kat intenet xde pon gambar syiling saya ni...xtaw la klu saya terlepas pandang

AZREZUL berkata...

Jikalau tidak keberatan boleh emailkan gambar azrezul@yahoo.com . Terima kasih.

PINJAMAN PERIBADI MUDAH & SEGERA berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
PINJAMAN PERIBADI MUDAH & SEGERA berkata...

saya mempunyai syiling di dalam gambar no 59..
syiling burung merak/org menunggang kuda.

AZREZUL berkata...

Terima kasih.Buat masa sekarang saya tangguhkan pembelian daripada talian on line.Kalau ada pun face to face itupun kalau kena dengan harganya. Sekian.

Unknown berkata...

saya ada syiling no9 kalau nak sms/wsapp sy @ 0145399517

AZREZUL berkata...

Terima kasih.

Unknown berkata...

saya ada syiling no38 kalau berminat boleh whatsapp saya 0178464410

AZREZUL berkata...

Ok kalau saya berminat saya akan hubunggi anda terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

No 12 saya ada. Whatapps 0149687810

AZREZUL berkata...

Kalau saya berminat nanti saya akan contact anda.Terima kasih.

Unknown berkata...

Assalam..
Sy pewaris syiling yassin 7 wali. Kpd sesiapa yg berhasrat utk memilikinya, sila hubungi sy. Dtg dan lihat, blh menguji keasliannya..

012-297 4545. (Wan)

Unknown berkata...

Sy ada syiling no 48. Kalau berminat boleh whatsapp 0182106026@0173971072

Unknown berkata...

Saya mempunyai syiling nombor 84 Dan 16...di buat Dari tembaga..kalau tuan berminat melihatnya..whatsapp 01128632863...saya berani katakan ianya tulen

AZREZUL berkata...

TERIMA KASIH...KALAU SAYA BERMINAT SAYA CALL... CUMA NO 16 SYILING YASSIN MILIK SAYA TUU... SAYA SENDIRI KATAKAN IANYA PALSU.....TERIMA KASIH.

NO. 59




Sila buat perbandingan


17th century Hungarian Medal

http://coins.delcampe.co.uk/page/item/id,219724278,var,17th-CEN-HUNGARY-RARE-SILVER-ST-GEORGE-MEDAL-INTEMPESTATE-SECVRLTAS-S-GEORGIVS-EQVITVM-PATRONVS-SEE-PHOTOS,language,E.html




Hungary between 1600-1800
link http://www.treasurenet.com/forums/what/248730-coin-what.html




link http://www.liveauctioneers.com/item/3612910
"S. Georgivs.Eqvitvm.Patronvs" Patek Philippe & Co., Genève, No. 56792. Made in 1886






link http://en.allexperts.com/q/Coin-Collecting-2297/2010/10/S-GEORGIVS-42mm-silver.htm
1900 and 1950

otlher link http://www.kolekcionari.com/showthread.php?p=193828&langid=1

Unknown berkata...

Sy ad syiling Nabi Ibrahim..berminat bleh hbungi atau wassup 0137729270

Unknown berkata...

Saya ada 5 keping syiling arab lama . Jika berminat sila whatsapp . 0177111445

Unknown berkata...

no 65 saya ada,,,,sesiapa yg hendak beli atau lihat boleh wasap 01124407481

Unknown berkata...

Sya ada 5 keping bermacam jenia syiling..nk bg murah2 pd pengumpul..jika nk bincang harga dan lihat gambar blh whatsapp 01114740641

Unknown berkata...

Sya ada 5 keping bermacam jenia syiling..nk bg murah2 pd pengumpul..jika nk bincang harga dan lihat gambar blh whatsapp 01114740641

Kacong_KU berkata...

saya ada syiling No. 17 sesiapa yang berminat hubungi saya (MAN 0163533310)

fitrifoto.blogspot.com berkata...

Salam sy ade syiling yassin..boleh call sy atau wassup- 013 3231517

Unknown berkata...

Salam...sy ingin maharkan syiling bahtera nabi nuh A s...berminat call atau whatsapp 0145222395....

Unknown berkata...

Salam. Saya ada syiling yasin 9 untuk dimaharkan. Berminat boleh hubungi 0179374360

Unknown berkata...

Salam...saya ada syiling yassin orang pegang dua tongkat kiri kanan dan syiling maal hijrah...utk tengok tengok gambar leh wssap sy 0162532058 shazlee

Unknown berkata...

Yasin nabi khaidir
pedang bersilang
4khalifah
tembaga .kalau minat 0176618809 call

Unknown berkata...

Asslmkum w.b.t sy mempunyai yasin tujuh yg bernombor 3 itu org tua pegang keris pikul guni... berminat boleh whatsapp or call sy 0105171937 dik jaa sallem..

Unknown berkata...

Asslmkum w.b.t sy mempunyai yasin tujuh yg bernombor 3 itu org tua pegang keris pikul guni... berminat boleh whatsapp or call sy 0105171937 dik jaa sallem..

Unknown berkata...

Saya ada syiling yassin bahtera nabi nuh...berminat boleh whapp 0139665551 mie..

puterazukhairi berkata...

saya ada duit tersebut yg ada gmbr bintang di kiri kanan bersama yasin..dn belakang ada pokok tebu..dnertulis 281 dlm arab

puterazukhairi berkata...

contact saya..0124842058..nk jual tinggal satu sahaja..yg lain kena curi..hmm..k

sportrezeki.blogspot.com berkata...


Yassin Kapal 3 Layar
Gambar rama2 ada perkataan YAASIN, ALLLAH, MUHAMMAD
Tahun 121

berminat call 0195175188

kuntaa kinte berkata...

saya ada duit syiling yassin 6 keping (RM 450 ).. berminat call atau whatsapp 01124407481

AZREZUL berkata...

Terima kasih.... Kepada sesiapa yang berminat boleh contact sendiri penjual.

Unknown berkata...

Saya syiling yasin 4 sahabat tu.

Unknown berkata...

Saya syiling yasin 4 sahabat tu.

kuntaa kinte berkata...

saya ada 10 keping syiling yasin berminat boleh whaysapp 01124407481

Ummianiq berkata...

Klu bernilai..awat kat lelong depa jual RM80 to RM300 je..cmne nk tau palsu atau x

Ummianiq berkata...

Klu bernilai..awat kat lelong depa jual RM80 to RM300 je..cmne nk tau palsu atau x

sre kampong gajah berkata...

1 sen pun ada nilai wang ini pulak rm 80. Nak tahu palsu atau tidak kena tanya lebih dari 3 org pakar duit lama. Kalau seorang adalah tidak memadai. Terima kasih.

sre kampong gajah berkata...

1 sen pun ada nilai wang ini pulak rm 80. Nak tahu palsu atau tidak kena tanya lebih dari 3 org pakar duit lama. Kalau seorang adalah tidak memadai. Terima kasih.

Unknown berkata...

Saya mempunyai syiling yassin zulfikar
berminat kol 0173512248

Unknown berkata...

Saya mempunyai syiling yassin zulfikar
berminat kol 0173512248

Unknown berkata...

Saya ade sekeping yasin nabi khidir. Berminat call 0108848949

Unknown berkata...

Saya ade sekeping yasin nabi khidir. Berminat call 0108848949

AZREZUL berkata...

ASSALAM MUA'ALAIKUM

J Lina
syiling yassin zulfikar
berminat kol 0173512248

Aisyah Hassan
yasin nabi khidir. Berminat call 0108848949


TERIMA KASIH...